torsdag 19 februari 2009

Maja Gullstrand debutant som går sin egen väg


Maja Gullstrand slog igenom i Tv programmet Fame Factory för några år sedan nu gör hon debut i Melodifestivalen.

Hur känns det?
- Det känns kul, jag känner mig inte så nervös. Jag är glad bara över att få vara med och jag känner ingen press på mig, säger Maja.

Hur skulle du beskriva ditt bidrag?
- En söt sensuell låt i en alldelles egen genre, det är inte lik någon annan låt i tävlingen, säger Maja.

Vad tycker du om klassisk svensk schlager?
- Jag har mycket roliga minnen till bra schlagerlåtar och jag gillar det men det är ingenting som Maja Gullstrand skulle kunna sjunga, säger hon.

Bästa Melodifestivallåt?
- Pernilla Wahlgren "Picadilly Circus"

Vilka tror du kommer att rösta på din låt?
- Pappor i familjerna de brukar gilla det jag gör, säger hon.

Hur tror du att din låt skulle fungera Internationellt?
- Jag tror den skulle funka bra och då gör vi engelsk text på låten, säger Maja.

Vad sysslar Maja Gullstrand med när hon inte tävlar i Melodifestivalen?
- Jag jobbar med Cirkus Maximum och är Cirkus Prinsessa. Jag har varit i 169 städer under förra året så det blir mycket turnerande. Men det är väldigt kul och det ger mig väldigt mycket energi, avslutar Maja Gullstrand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar