fredag 13 mars 2009

Måns Zelmerlöw "Jag är laddad"


På gårdagens Invigningsfest fick jag en intervju med en av helgens stora förhandsfavoriter Måns Zelmerlöw.

Hur känns det inför lördag?
- Mycket bra, jag är laddad och känner mig jättetaggad, säger Måns.

Hur har repetitionerna gått så här långt?
- Det känns jättebra, vi har gjort några småkorrigeringar i numret. Dansarna har lite sportigare kläder på sig, berättar Måns.

Stämmer det att du verkligen lovat att delta i Vasaloppet 2010 om du vinner i Globen imorgon?
- Ja det stämmer och jag brukar alltid hålla vad jag lovar. men jag har aldrig åkt skidor utan jag får köra på ren vilja, säger Måns.

Vad tror du om din låt ur ett Internationellt perspektiv?
- Jag tycker det är en bra låt för Europa! Ett nummer som känns modernt och är snabbt och med en bra dynamik, säger Måns.

Vilka är dina tuffaste konkurrenter imorgon?
- Malena Ernman tror jag blir mycket farlig liksom Caroline Af Ugglas och även Alcazar kan bli tuffa. Det är en otroligt öppen final, säger Måns.

Vad tycker du om den Internationella Juryn?
- Först gillade jag inte den men nu tyckte jag faktiskt att de gjorde ett bra val när de valde Sofia och låten"Alla" . Det är ett bra Internationellt bidrag som passar Europa så juryn kanske funkar trots allt, säger Måns.

Vad tycker du om årets alla dueller?
- Ja för oss artistera har det varit mycket nervösare än tidigare men det blir ju bra tv och det är ju viktigt, säger Måns.

Hur skulle du beskriva din kommande platta?
- Jag är otroligt nöjd med den det blir schlager blandat med R´nb . Det blir mycket upptempolåtar och disco, utlovar Måns Zelmerlöw.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar