fredag 6 mars 2009

Unix Hudvård fixar festivalsmink


Till årets Melodifestivalturné har jag tagit hjälp av Make Up från Unix Hudvård som ligger på Nyforsgatan 2 i centrala Eskilstuna. På bilderna som ni ser på mig i Evelina varje vecka så är jag sminkad av Unix Hudvård och det är salongens innehavare Erika som fixar hela turnéns festivalsmink!

Hur länge har du hållit på i branschen?
- Jag har jobbat i fyra år nu och innan dess har jag genomgått en utbildning i Stockholm under ett par års tid där vi varvat praktik och teori. Jag startade mitt företag i Eskilstuna för 1 år sedan då det blir 1-års jubileum i år! Jag finns i Nyfors med min salong, berättar Erika.

Vad kan man få för behandlingar hos dig?
- Ansikitsbehandling, Frans/Bryn plockning, Klassisk massage, Vaxning, Manikyr mm.

Vad använder du dig av för Make Up produkter?
- Det är ID Make Up som jag jobbar med, fantastiskt bra smink för huden den hjälper till så att huden inte skall bli irriterad av sminket. De innehåller krossade bergs mineraler som ökar fuktighetsnivån och passar känslig hud, berättar Erika.

Har du några nyheter i salongen?
- Ja, faktiskt så har jag börjat med Japansk manikyr som är vanligt förekommande i södra delarna av Europa. Det finns nog ingen i Sverige som jobbar med det just nu så det är roligt att vara först. Det är en behandlning för att vårda naglar och skall förstärka också med endast naturliga ingredienser, berättar Erika.

Går det många killar till dig?
- Ja en del yngre killar men fortfarande är det mestadels tjejer men killarna kommer mer och mer, säger Erika.

Har du något bra erbjudande att rekommendera?
- Ja eftersom Eskilstuna firar 350 år i år så har jag ett behandlings erbjudande på en uppfräschande skalpmassage till jubileumspris alltså 350 kronor, avslutar Erika.


Så här ser mit festivalsmink ut! - Designat Unix Hudvård!

Primer i ansiktet och ögonlocket, sedan foundation som grund-Warm deep

rouge/solpuder för att pigga upp-Warmt

för att fixera allt det här -Mineral veil

gav mer jämnhet till huden med - Warm radiance

Till ögonen:

Nude beach-basskugga

Midnight sky-eyeliner

Patience-tuna ut och ha som extre blickfång

Big tease svart mascara-förstärk fransarna med

Till läpparna:

mjukat upp med-Lip balm från mdformulation

Vill du veta mer om Unix Hudvård kan ni gå in på deras hemsida www.unixhud.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar