lördag 16 maj 2009

Alexander Rybak direkt från presskonferensen:


Nattens presskonferens avslutades i denna sekund men här följer en kort sammanfattning ifrån vad årets vinnare Alexander Rybak hade att säga på presskonferensen:

- Jag är jätteglad att få så många poäng och skulle jag själv röstat så hade jag röstat på Island. Hon var tävlingens absolut duktigast sångerska men Ukraina hade bästa låten, sade Alexander.

Han fick också en fråga gällande hans uppfattning angående den stoppade gayparaden idag och gällande vad han står i den frågan?
- Ja jag förstår inte vad de skulle stoppa när den största gayparaden pågår just ikväll i Eurovision Song Contest, säger Alexander.

Hur skall du fira inatt?
- Jag skall festa hela natten och hoppas sedan hinna se lite av Moskva imorgon innan vi flyger hem till Norge, säger den nyblivna Eurovision vinnaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar