lördag 16 maj 2009

Danska Susanne Georgi "Hjärtat klappar för Danmark"


Susanna Georgi representerade Andorra i årets Eurovision Song Contest som tyvärr inte tog sig vidare från tisdagens semifinal. Susanne är dansk men sedan13 år bosatt i Andorra. Hon har jobbat inom musiken länge och sålt mycket skivor tillsammans med hennes syster när hon var verksam i Danmark.

Hur kommer det sig att du flyttade till Andorra från Danmark?
- Vi vill flytta till värmen och hade tänkt oss Spanien när vi plötsligt upptäckte Andorra. Det är verkligen en idyll och vi blev fast där och nu bor till och med mamma här i Andorra, berättar Susanne.

Hur känns det att inte få vara med i finalen?
- Det är klart det är tråkigt, jag tyckte jag hade en bra låt och hade verkligen hoppats på en finalplats men nu får jag istället hålla alla tummar jag kan för Danmark, säger Susanne.

Vad tycker du om Danmarks låt?
- Jag tycker den är jättebra och håller alla tummar jag kan, hjärtat klappar för Danmark ikväll, säger Susanne.

Vad tycker du om det svenska bidraget med Malena Ernman?
- Det är jättebra låt, typisk svensk och Malena verkar väldigt trevlig och sympatisk och jag tror Sverige kommer bland de fem bästa, säger Susanne.

Vad gillar du annars Sverige?
- Jag tycker mycket om Sverige och gillar svenska killar, skrattar Susanne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar