tisdag 5 maj 2009

Måns Zelmerlöw "Jag hoppas och tror på Armenien"


Måns Zelmerlöw deltog i den svenska Melodifestivalen och tog sig till Globen med låten "Hope and Glory". Just nu reser Måns runt i hela Sverige och uppträder och skivsignerar sin nya platta "MZW". I helgen stannade han till i Strängnäs och jag hann få en kort pratstund med Måns om hans syn på årets Eurovision Song Contest.


Vad tror du om Sveriges chanser nästa vecka, Malena Ernman med låten "La Voix"?

- Jag tror Sverige har riktigt bra chans om man tar sig igenom semifinalen och jag tror det är där svårigheten ligger men Malena har en fantastisk röst och en bra låt, säger Måns.


Har du hört låtarna som tävlar i årets ESC?

- Ja jag har hört samtliga låtar och tycker det finns en hel del bra låtar, säger Måns.


Har du några personliga favoriter?

- Ja, jag hoppas på Armenien, Norge eller Island. Jag gillar dessa låtar skarpt, säger Måns.


Vem tror du vinner?

- Jag hoppas och tror att Armenien vinner, jag håller på och lär mig dansstegen hemma, skrattar Måns Zelmerlöw.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar