fredag 15 maj 2009

Stort intresse för Storbrittaniens presskonferens


Storbrittaniens presskonferens tilldrog sig stort intresse och låtens upphovsman Andrew Lloyd Webber fick flest frågor av alla.

Han berättade att han var väldigt tacksam över att få jobba ihop med Jade. Han var imponerad av scenbygget och berättar också att årets bidrag är skrivet för att det skall passa Jade och att låten plockar fram hennes röst på ett bra sätt.

Hur kom det sig att du blev involverad i Eurovision Song Contest?
- Jag har gjort 4 st shower åt BBC och de vill att vi skulle göra talang i år men jag tyckte inte att jag hade tid just då och då frågade de om vi istället inte kunde göra en tävling för uttagning till Eurovision Song Contest och jag tänkte det kan ju inte gå sämre än förra året så jag tackade jag, berättar Andrew.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar