fredag 27 februari 2009

Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng "SVT kunde inte välja"




























Jag har träffat Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng, mötet skedde igår kväll på artisthotellet S:T Jörgen i centrala Malmö igår kväll.

Hur känns det att vara tillbaka i Melodifestivalen igen, Anna?
- Det känns väldigt bra och framförallt kul att vi fick chansen att göra det tillsammans, säger Anna.

Hur kom sig denna konstellation?
- Låtskrivaren vill ha oss båda två och vi sjöng in låten var för sig och kände båda två att vi verkligen gillade låten. Sedan när SVT och Christer Björkman skulle välja låt så blev valet svårt och Christer föreslog då att vi skulle göra en duett av låten istället. Han tyckte att det skulle passa med tanke på att vi båda har Internationell erfarenhet. Sedan kände vi att rösterna passade bra ihop och då fick det bli en duett, berättar Maria.

Hur skulle ni beskriva er låt?
- Bondkänsla blandat med Abba och lite retro. Det kommer bara att vara kvinnor på scenen, säger tjejerna.

Kan ni berätta om era scenkläder?
- Stilrent fint men vi behåller ändå våra egna stilar. Det blir lite glamour men inte överdrivet, det är låten som skall vara i fokus, anser tjejerna.

Vilket bidrag skulle ni inte vilja möta i en duell?
- Vill inte möta Sarah Dawn Finer för jag önskar att vi båda går till final. Vi gillar Sahras låt och Thorleifs blir farliga också, säger Anna.

Maria Haukaas Storeng har varit programledaren för Norska Melodi Gran Prix i år, hur var det?
- Det var en fantastikt roligt upplevelse och en mycket bra erfarenhet. Men när jag fick chansen att göra pausnumret i finalen så kände jag att det är ju att sjunga som jag älskar mest av allt. Jag har hjärtat på scenen, säger Maria.

Har du fått några reaktioner i Norge för att du skall tävla i Sverige?
- Ja, först blev det lite rubriker om att man svek Norge men sedan vände det snabbt och nu känner jag stort stöd från Norge och det kommer en stor delegation av norska journalister, alla stora norska tidningar kommer att vara på plats i Malmö, avslutar Maria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar