onsdag 25 februari 2009

Butikerna jagar glitter!


Idag när jag kom fram till Malmö tog jag mig en tur på stan för att kolla hur mycket Melodifestival det är i Malmö. Jag kunde snabbt konstatera att det var i alla fall lite av glitter i butikerna, fanns inte ett plagg som speglade glamour. Till slut hittade jag glittret efter att ha vandrat in i butiken Weekday där en mycket charmig manlig expedit tog emot mig. När jag sade till honom att de hade sämre glitter i Malmö än i Norrland blev det fart och han rotade fram ett par snygga glittriga byxor med en matchande liten börs till, kan det bli bättre, jag köpte byxorna för 100kr!! Vilket kap och vilken trevlig butikskille! Malmö vann över både Leksand och Skellefteå men det var tack vare snygga och vakna butikskillen på Weekday.

2 kommentarer:

  1. Stefan de där måste du ha under finalen, de är underbara! Och hundra kronor? Jag som alltid velat ha guldbyxor!

    SvaraRadera
  2. Oh, jag som faller för charmerande butikskillar. Show me him, Stefan!

    SvaraRadera