torsdag 19 februari 2009

Sofia sjunger på grekiska


Sofia Berntsson är tillbaka i Melodifestivalen för andra gången, senast hon deltog var 2007, då slutade hon sjua i den första deltävlingen. Nu är hon tillbaka igen men denna gång på grekiska.

Hur känns det att vara tillbaka i Melodifestivalen igen?
- Det är väldigt kul, nu känns det mycket lugnare när man har varit med en gång redan. Jag känner mig peppad och laddad inför helgen, säger Sofia.

Vad kommer det sig att du sjunger på grekiska?
- Därför att låten är skriven på grekiska och det känns som den passar bäst på det språket så vi lät det vara så, berättar Sofia.

Hur skulle du beskriva låten?
- Komersiell, rock blandat med schlager och lite orintaliskt, en hit!

Vad har du sysslat med sen senast?
- Jag har varit mycket i Grekland och sjungit, haft tre releaser och varit med i en stor tv sänd grekisk musiktävling. Sedan har jag jobbat en del på min egen sång här hemma i Sverige också, säger sångerskan.

Är låten skriven i ett internationellt perspektiv?
- Ja absolut det finns en tanke bakom att det skall passa Eurovision Song Contest, säger Sofia.

Vad är allra roligast med att delta i Melodifestivalen?
- Hela resan fram tills man står på scenen, det känns overkligt, säger hon.

Ditt bästa festivalminne?
- 30 sekunder innan jag skulle sjunga mitt första bidrag live inför alla tv tittare när jag och min kompis Nina sprang runt hysteriskt bakom scenen det glömmer jag aldrig, säger Sofia.

Vad trycker du om övriga bidrag?
- Jag har inte hört så många men jag gillar E.M.D. det var ett snyggt nummer, säger Sofia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar