torsdag 26 februari 2009

Susanne Alfvengren- Från Hembygdsgårdar till Melodifestivalen!


Susanne Alfvengren gör debut i Melodifestivalen till helgen med bidraget " Du är älskad där du går"!

Debut i Melodifestivalen, hur känns det?
- Jätteroligt men nervöst, det skall bli spännande på lördag, säger Susanne.

Vad har du sysslat med sista åren?
- Jag har gjort mycket konserter i kyrkor och på hembygdsgårdar, berättar Susanne.

Hur skulle du beskriva din låt?
- Det är en suggestiv ballad, det är en lite vemodig låt, berättar Susanne.

Hur gick dagens rep?
- Jo det var okej, jag hann inte riktigt sjunga upp ordentligt bara. Min röst var inte hundra, jag har varit förkyld men det är mycket bättre nu och det kommer att vara bra till på lördag, säger Alfvengren.

Vad tycker du om duellerna?
- Ja bryr mig inte om duellerna, jag vill bara sjunga min låt på ett bra sätt, säger Susanne.

Vad är det bästa med Gotland?
- Att det är en Ö och det skapar en speciell atmosfär, den är svårbeskrivlig, säger Susanne.

Vilken är din favorit bland dina egna låtar?
- Då får det bli "Ögon jag aldrig glömmer", säger Susanne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar